Shockwave therapie

Heb je beweegklachten zoals hielspoor, een tenniselleboog, chronische achillespeesontsteking of verkalking van je schoudergewricht? Met shockwave therapie pak je je klachten gericht aan.

Wat is shockwave therapie?

Shockwave versnelt het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van je lichaam te activeren, je stofwisseling te stimuleren en de bloedcirculatie te verbeteren. Hierdoor neemt de pijn af. Tijdens de behandeling brengt de fysiotherapeut gel op het behandelgebied aan. Daarna plaatst hij de behandelkop op de huid. Deze zendt krachtige schokgolven uit. De behandeling is eenmaal per week en duurt zo’n 5-10 minuten per sessie. Vaak is shockwave therapie onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling.

Intake
Allereerst onderzoekt de fysiotherapeut uw klacht door middel van een gesprek en lichamelijk onderzoek. Aanvullend maken we meestal een spierecho. Als uit de diagnose blijkt dat je klacht verholpen kan worden met shockwave therapie, start de behandeling.

Vormen van shockwave therapie

Er zijn twee vormen van shockwave therapie. De vorm die je fysiotherapeut kiest, hangt af van je klacht.

• Radiale shockwave therapie
    Hierbij wordt de energie over een groter oppervlak verdeeld. Deze apparaten produceren een laag tot gemiddeld energieniveau. Radiale shockwaves zijn uitermate geschikt voor triggerpoints, peesontstekingen en hielspoor.
  • Gefocusseerde shockwave therapie
    Hierbij wordt de maximale energie bereikt op een specifiek geconcentreerd (gefocusseerd) punt in het lichaam. Deze apparaten produceren een gemiddeld tot hoog energieniveau. Dit is noodzakelijk bij behandeling van bot, CPPS, moeilijk behandelbare calcificaties, behandelingen rond de heup, alle aandoeningen die op radiale shockwaves onvoldoende reageren.

Voordelen van shockwave therapie

• Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie.
  • Kortdurende behandeling (5 tot 10 minuten per sessie).
  • Uitstekend therapiesucces na gemiddeld 4 tot 5 behandelingen.
  • Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen.
  • Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele dagen.
  • Weinig bijwerkingen. Wel kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan.
  • Dankzij shockwave therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken.

Wat kost een behandeling?

De shockwave behandeling wordt bij ons toegepast via de aanvullende verzekering. Informeer bij je verzekeraar of je recht hebt op vergoeding voor fysiotherapie. Wij kunnen u hier ook over informeren. Indien u geen aanvullende verzekering heeft komen de behandelingen wel op eigen kosten. Hiervoor verwijzen we naar de tarieven pagina. Snel verwoord betekent dit €45,- voor de 1e behandeling. De behandelingen daarop kosten €35,-

Heeft u vragen of wilt u graag een afspraak maken bij FysioProMotion? Neem dan gerust contact met ons op. Dat kan via 013-4672199, WhatsApp of info@fysiopromotion.nl. Of vul het contactformulier in, wij zullen uw bericht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.